Повернутися до звичайного режиму

Виховна проблема педагога-організатора:

«Виховання в учнів загальнолюдських цінностей та підготовка їх до життя»

Основні напрямки творчої діяльності:

Приплануванні виховної роботи я включати завдання, практична реалізація яких спрямована на формування особистісних рис громадянина України, що включають в себе національну свідомість, розвиток духовності, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, економічну культуру, які реалізуються та такими напрямками:

· формування національної свідомості і самосвідомості;

· виховання духовної культури особистості;

· виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;

· формування високої мовної культури;

· формування високої художньо-естетичної культури;

· утвердження принципів загальнолюдської моралі;

· формування творчої, працелюбної особистості;

· формування екологічної культури людини;

· розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді.

Мета виховної діяльності:

створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в закладі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.

Основними моїми методами організації культурно-дозвільної діяльності учнів є:


Ігрові тренінги.

Гра – самостійний дуже важливий вид діяльності. Вона виявляє знання, інтелектуальні сили учнів. Показує рівень їх організаторських здібностей, розкриває творчий потенціал.

Театралізація.

Дозвілля учнів має безліч сюжетів і соціальних ролей. Метод театралізації реалізується через спілкування, обряди, ритуали. Сприяє відтворенню різноманітних сюжетів із життя учнів.

Змагання

Змагання – активізація творчих сил, стимулювання до пошуку, відкриття, перемог над собою.

Рівноправного духовного контакту.

Заснований на спільній діяльності дітей і дорослих „на рівних”.

Педагоги-організатори, соціальні педагоги, учні – рівноправні члени шкільної родини, драмгуртка, творчих об’єднань, заснованих на демократичному, гуманізованому спілкуванні.

Ситуація

Спеціально створюється вихователем. Сприяє самореалізації, організованому успіху в розв’язанні проблем.

Імпровізація

Дія не усвідомлена й не підготовлена заздалегідь, експромт.

Мистецтво імпровізації – це активізація творчих зусиль, базується на синдромі наслідування із внесенням свого, авторського.

Роботу органів дворівневого учнівського самоврядування скерувала на реалізацію провідних ідей:

· виховання високоморального підростаючого покоління, формування у нього українського менталітету на основі відродження національних традицій свого народу; розвиток ціннісного ставлення особистості до суспільства й держави;

· створення необхідних умов для фізичного розвитку школяра, збереження та зміцнення його здоров'я, розвиток ціннісного ставлення до свого фізичного, психічного та морального « Я»;

· духовно - моральне виховання, головною метою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності, формування ціннісного ставлення до людей;

· розвиток таланту, розумових здібностей учнів, формування у них високої пізнавальної культури, організація дозвілля, становлення ціннісного ставлення до свого психічного та соціального « Я»;

· підготовка школярів до господарчо - трудової діяльності, формування ціннісного ставлення до праці;

· створення умов для вільного вибору світоглядних позицій, формування ціннісного ставлення до мистецтва й культури;

· розвиток волі, інтересів, віри в свої сили, здібності;

· індивідуалізація виховання на основі ідеї захисту дитини, охорони здоров'я.

Основні напрями виховної роботи в 2021 -2022 н.р.:

1. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

2. Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей.

3. Ціннісне ставлення особистості до себе.

4. Ціннісне ставлення особистості до мистецтва.

5. Ціннісне ставлення особистості до праці.

6. Ціннісне ставлення особистості до природи.

Мета виховної системи школи – становлення громадянина суверенної України в контексті удосконалення управління виховною системою загальноосвітнього навчального закладу, забезпечення ефективної взаємодії всіх виховних суб’єктів, спрямованої на цілісний розвиток особистості, готової до вирішення життєвих завдань.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

Початкова школа

Усвідомлення приналежності до української держави й народу. Шанування історії і мови свого народу, країни. Почуття гордості й поваги до своїх батьків, роду, народу, краю, де народився. Знання культури свого народу і прагнення дотримуватися його традицій. Розуміння правил взаємодії людей у сім’ї та суспільстві.

Основна школа

Любов до свого рідного краю, Батьківщини, народу. Повага до українських родинних законів, звичаїв, обрядів і традицій. Знання та володіння українською мовою. Шанобливе ставлення до державної символіки. Знання історії та культури інших народностей, які проживають в Україні, інших державах.

Старша школа

Любов до Батьківщини, рідного краю, повага до державних символів. Знання та усвідомлення необхідності дотримуватися конституційно-правових норм. Готовність до захисту інтересів Батьківщини. Участь у житті школи, в роботі учнівського самоврядування. Повага й толерантне ставлення до представників інших етносів, віросповідань і культур.

2. Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей

Початкова школа

Запобігання та мирне розв’язання конфліктів . Уміння оцінювати власні вчинки і вчинки інших людей та висловлювати оцінні судження .

Основна школа

Знання та розуміння особистих, родинних, громадянських та загальнолюдських цінностей . Уміння співпрацювати з іншими, працювати в групі, колективі.

Старша школа

Здійснення вільного морального вибору. Потреба допомагати іншим.

3. Ціннісне ставлення особистості до себе

Початкова школа

Усвідомлення цінності людського життя, кожної людської особистості, дотримання правил здорового способу життя; здійснення самоконтролю, виявлення вольових рис особистості.

Основна школа

Уміння цінувати себе як унікальну і неповторну особистість. Прагнення бути фізично здоровою людиною. Уміння визначати свій соціальний статус у соціальній групі, уміти корегувати та регулювати власну поведінку.

Старша школа

Усвідомлення та аналіз « Я – концепції здоров'язберігаючих навичок». Уміння орієнтуватися, адаптуватися в життєвих ситуаціях; визначення життєвих пріоритетів, цілей та ідеалів.

4. Ціннісне ставлення особистості до мистецтва

Початкова школа

Здатність розуміти і сприймати інформацію художньо-тематичної спрямованості, уявлення про мистецтво та засоби його виразності, інтерес до мистецтва, поняття про естетичні смаки, переживання, пов’язані зі сприйманням творів різних видів мистецтва.

Основна школа

Знання про види мистецтва та засоби їх виразності. Наявність художньо-естетичних емоцій, смаків, почуттів. Володіння системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів.

Старша школа

Сформованість потреби спілкування з мистецтвом. Розуміння й аналіз художніх образів мистецтва. Участь у позакласній та позашкільній роботі.

5. Ціннісне ставлення особистості до праці

Початкова школа

Усвідомлення праці в житті людини. Відповідальність за результати власної праці та праці інших. Уявлення про різні види професій, особистісні якості, необхідні сучасному працівникові.

Основна школа

Усвідомлення соціальної значимості праці в житті людини. Повага до людей праці, які створюють духовні та матеріальні блага й цінності. Уміння доводити справу до логічного завершення.

Старша школа

Сформованість практичних умінь і навичок ведення домашнього господарства. Професійне самовизначення.

6. Ціннісне ставлення особистості до природи

Початкова школа

Уявлення про цілісність природи, місце людини в природі, розуміння необхідності гармонійного співіснування людини і природи; інтерес до пізнання природи.

Основна школа

Усвідомлення себе як невід’ємної частини природи, взаємозалежності людини та природи.

Старша школа

Знання екологічного законодавства, основ безпечної поведінки у світі природи.

Нормативно-правова база:

1. Загальна декларація прав людини, прийнята і проголошена Генеральною асамблеєю Організації Об'єднаних Націй 10 грудня 1948 року.

2. Декларація прав дитини, проголошена Генеральною асамблеєю Організації Об'єднаних Націй 20 листопада 1989 року.

3. 3Конвенція про права дитини, прийнята Генеральною асамблеєю Організації Об'єднаних Націй 20 листопада 1959 року.

4. Всесвітня декларація про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей, прийнята на всесвітній зустрічі на вищому рівні в інтересах дітей, яка відбулася в Організації Об'єднаних Націй у м. Нью-Йорку 30 вересня 1990 року.

5. Конституція (Основний Закон) України, прийнята Верховною Радою України 28 червня 1996 року.

Закони України

1. «Про освіту» від 23.03.1996 р. № 100/96-ВР (зі змінами і доповненнями).

2.«Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 р. № 651-XIV.

3.«Про позашкільну освіту» від 22.06.2000 р. № 1841-III.

Укази Президента України

1. «Про затвердження Національної доктрини розвитку освіти» від 17.04.2002 р. № 347/2002.

2. «Про додаткові заходи щодо забезпечення виконання Національної програми «Діти України» на період до 2005 року» від 24.01.2001 р. № 42/2001.

3. «Про Національну програму «Репродуктивне здоров'я 2001-2005 рр.» від 26.03.2001 р.№ 203/2001.

4.Про затвердження «Комплексної програми профілактики злочинності на 2001- 2005 рр.» від 25.12.2000 р. № 1376/2000.

5.«Про програму профілактики і лікування артеріальної гіпертензії в Україні» від 04.02.1999 р. № 117/99.

6.«Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового способу життя» від15.03.2002 р. № 258/2002.

7.«Про Національну програму правової освіти населення» від 18.10.2001 р. №992/200

Кiлькiсть переглядiв: 957

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.